stolberglaan

stolberglaan

Interne competitie, 3de ronde

In deze derde ronde waren Mathieu en Raymond weer eens van de partij. Ze zouden wel vaker willen komen, maar huiswerk en rooster maken hun dat meestal niet mogelijk.
Dit keer hadden ze de volgende ochtend de eerste twee uur vrij en zie, daar waren ze. Maar of ze veel plezier aan deze avond zullen hebben beleefd, betwijfel ik.
Raymond kwam er niet aan te pas tegen Frank v/dR, Mathieu ook niet tegen Albert. Bij deze laatsten was de vraag: “Krijgt Albert hem binnen de tijd mat, of niet?” Wel dus. Met nog een paar seconden op de klok.
Steffen stond tegen Chiel al snel materiaal voor, een Toren geloof ik. Dan moet je kunnen winnen, zou je denken. Maar niet als je tegen Chiel speelt. Dan hep zo’n voordeel vaak een nadeel: dat je toch nog verliest.
De wedstrijd van de avond werd niet die tussen Frank S en Eric. Al snel verdwenen de Dames van het bord, daarna ook twee Lopers en wel zo dat ze met Lopers van ongelijke kleur bleven zitten. En zoals dat schakers die kennis van zake hebben betaamt, kwamen ze remise overeen. Niks doorgaan tegen beter weten in, niks hopen op een foutje van de tegenstander. Wat je door je kennis mist, dat is het Chiel-appeal.
Patrick lijkt dit seizoen 1. e4 met een rustige opzet te beantwoorden om daarna de witte damevleugel te ontwrichten. Toen hem dat niet snel genoeg ging, probeerde Patrick op mijn Koningsvleugel de boel te forceren. Dit had hij niet moeten doen.. EƩn krachtzet mijnerzijds en ik had hem aan de rand van de afgrond afgebracht. Bij de uitvoering van die krachtzet ging er iets mis in mijn hand-oog-hersencoƶrdinatie. En wie er in het ravijn donderde, was ik.
Henk en Joop waren in het centrum in een hevig gevecht verwikkeld. Het stond er vol stukken, er dreigde van alles, mij ging het de pet te boven. Zo verging het Henk kennelijk ook, want hij raakte een Paard kwijt.

Uitslagen derde ronde:

Joop – Henk 1 – 0
Albert – Mathieu 1 – 0
Steffen – Chiel 0 – 1
Raymond – Frank v.dR 0 – 1
Frank S – Eric ½ - ½
Patrick - Jan 0 - 1


JanR.